پس از آغاز کار اپلیکیشن و بارگذاری محتوای خود نیاز است که به مردم بگویید و آن ها را از وجود اپلیکیشن خود آگاه سازید.
این آگاه سازی نیاز به هزینه ی همیشگی ندارد و فقط کافیست تا زمانی که نصب اپلیکیشن بالا رود ادامه پیدا کند. منظور ما این است که مارکتی مثل کافه بازار به اپلیکیشن شما اعتماد کرده و شما را در جستجوی مشتریان پیشنهاد دهد.
مثلا فرض کنیم شما یک اپلیکیشن سفارش غذا در کرمان دارید، حال مشتریان در کافه بازار جستجو می کنند و می نویسند “اپلیکیشن سفارش غذا در کرمان“
اگر کافه بازار به اپلیکیشن شما اعتماد داشته باشد شما جزو رتبههای اول تا سوم این جستجو خواهید بود
بله نیاز است. چون اپلیکیشن مثل سایت مرجعی برای جست و جو ندارد و برای دیده شدن نیاز به تبلیغات دارد.
هزینه تبلیغات با توجه به مدل اپلیکیشن شما متغیر است. معمولاً برای اپلیکیشن های رستورانی یا مشابه، پانصد هزار تومان در ماه کافیست و اپلیکیشن شما را به فروش مطلوبی می رساند.
– تبلیغات پرهزینه و چاپی مثل تراکت و پوستر
– تبلیغات دیجیتالی و کم هزینه مثل اس ام اس یا اینستاگرام
– راه اندازی کمپین ها و تخفیف روی محصولات
– بهینه سازی متون گفته شده در گوگل پلی و کافه بازار
بله. سئو اپلیکیشن ها در مارکت های آنهاست. برای سئو اپلیکیشن شما باید متون و کلید واژه های خود را برای مارکت هایی مثل گوگل پلی و کافه بازار تدارک ببینید.
برخی از مدل های تبلیغاتی با بودجه های مختلف را نوشته ایم. اگر شما هم مدلی از تبلیغات میدانید که ما ذکر نکرده ایم، در قسمت نظرات بنویسید
اپلیکیشن های خارجی برای بارگذاری پیچیدگی خاصی ندارد، چرا که آنها فقط در گوگل پلی و اپ استور بارگذاری می شوند. اما در ایران برخی به استفاده از گوگل پلی یا کافهبازار علاقه ای ندارند و برای دانلود اپلیکیشن خود از مارکت هایی مثل مایکت استفاده می کنند.
پس بهتر است اپلیکیشن خود را در مارکت های مختلف بارگزاری کنید تمام مشتریان بالقوه را به دست آورید