چطور تبلیغ اپلیکیشن فروشگاهی خودمان را انجام دهیم؟

مقدمه

پس از آغاز کار اپلیکیشن و بارگذاری محتوای خود  نیاز است که به مردم بگویید و آن ها را از وجود اپلیکیشن خود آگاه سازید.

این آگاه سازی نیاز به هزینه ی همیشگی ندارد  و فقط کافیست تا زمانی که نصب اپلیکیشن بالا رود ادامه پیدا کند. منظور ما این است که مارکتی مثل کافه بازار به اپلیکیشن شما اعتماد کرده و شما را در جستجوی مشتریان پیشنهاد دهد.

 

مثلا فرض کنیم شما یک اپلیکیشن سفارش غذا در کرمان دارید، حال مشتریان در کافه بازار جستجو می کنند و می نویسند “اپلیکیشن سفارش غذا در کرمان

اگر کافه بازار به اپلیکیشن شما اعتماد داشته باشد شما جزو رتبه‌های اول تا سوم این جستجو خواهید بود

 

خلاصه مطلب این نوشته

بله نیاز است. چون اپلیکیشن مثل سایت مرجعی برای جست و جو ندارد و برای دیده شدن نیاز به تبلیغات دارد.

هزینه تبلیغات با توجه به مدل اپلیکیشن شما متغیر است. معمولاً برای اپلیکیشن های رستورانی یا مشابه، پانصد هزار تومان در ماه کافیست و اپلیکیشن شما را به فروش مطلوبی می رساند.

– تبلیغات پرهزینه و چاپی مثل تراکت و پوستر

– تبلیغات دیجیتالی و کم هزینه مثل اس ام اس یا اینستاگرام

– راه اندازی کمپین ها و تخفیف روی محصولات

– بهینه سازی متون گفته شده در گوگل پلی و کافه بازار

بله. سئو اپلیکیشن ها در مارکت های آنهاست. برای سئو اپلیکیشن شما باید متون و کلید واژه های خود را برای مارکت هایی مثل گوگل پلی و کافه بازار تدارک ببینید.

مدل های مختلف تبلیغاتی

برخی از مدل های تبلیغاتی با بودجه های مختلف را نوشته ایم. اگر شما هم مدلی از تبلیغات میدانید که ما ذکر نکرده ایم، در قسمت نظرات بنویسید

تبلیغات کم هزینه و سریع تر

  • اس ام اس به مشتریان ثابت فروشگاه
  • اس ام اس به همشهریان
  • تبلیغات در پیج های محلی
  • سئوی صفحات مارکت ها مثل گوگل پلی و کافه بازار.
 

تبلیغات با کمی هزینه بیشتر

  • تراکت در هر سفارش ارسالی
  • کارت ویزیت های جدید با QR Code اپلیکیشن شما
  • چاپ لینک اپلیکیشن روی پلاستیک
  • برای فست فود ها – چاپ روی باکس پیتزا
  • دعوت به نصب اپلیکیشن روی باکس پیک های موتوری
  • برچسب روی هر بسته ی ارسالی (مثلا برای سفارش غذا روی هر پرس از غذا)
  • بنر روی اتوبوس های شهر
 

تبلیغات کمپین و تخفیفی

  • راه اندازی کمپین معرفی کن هدیه بگیر
  • راه اندازی تخفیف اولین خرید
  • راه اندازی فروشگاه با تخفیف ثابت ۵ درصدی

اپلیکیشن را در همه ی مارکت ها بارگذاری کنید

اپلیکیشن های خارجی برای بارگذاری پیچیدگی خاصی ندارد، چرا که آنها فقط در گوگل پلی و اپ استور بارگذاری می شوند. اما در ایران برخی به استفاده از گوگل پلی یا کافه‌بازار علاقه ای ندارند و برای دانلود اپلیکیشن خود از مارکت هایی مثل مایکت استفاده می کنند.

پس بهتر است اپلیکیشن خود را در مارکت های مختلف بارگزاری کنید تمام مشتریان بالقوه را به دست آورید